روشهايي براي پيشگيري از خر و پف

October 28, 2008


موقع خواب صداي بلند خر و پفتان خواب را از چشم همخانه شما ربوده است؟پس بايد به فكر پيشگيري از وقوع اين عارضه باشيد.

1- اجتناب از مصرف الكل و ساير داروهايي كه سبب كند شدن تنفس مي شود مثل داروهاي خواب و آرام بخش.
2- تغذيه مناسب، ورزش و حفظ وزن بدن در اندازه ايده آل و متناسب با هدف سلامت.
3- رفتن به بستر خواب در ساعت معين و خوابيدن كافي. داشتن الگوي خواب مناسب سبب افزايش كيفيت خواب مي شود.
4- خوابيدن به پهلو و نه به پشت . خوابيدن به پشت سبب افزايش خر و پف مي گردد براي اينكار بهتر است در پشت لباس خواب خود جيبي تعبيه كرده و داخل آن شي برجسته مثل توپ تنيس قرار دهيد تا هر زمان خواستيد به پشت بخوابيد اين برجستگي مانع شود.
5- ترك مصرف دخانيات، زيرا باعث كاهش التهاب و تورم مجاري تنفسي مي شود.
6- بالا نگه داشتن سر از بستر خواب به اندازه 10 تا 15 سانتي متر، خوابيدن در بستر شيب دار مانع از افتادن زبان در مسير گلو مي شود.
7- درمان مشكلات تنفسي نظير گرفتگي بيني در هنگام سرماخوردگي يا بروز آلرژي.

تهيه شده در گروه ترجمه سلامت نيوز

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: